Primăria plătește curentul la Zilele Municipiului Petroșani, iar taxa pe tarabe o colectează firma parteneră!

Zeci de comercianți au venit anul acesta la Zilele Municipiului Petroșani, de la vânzători de ”suveniruri”, la tarabele cu mici, diverse produse alimentare sau nealimentare. Fiecare a plătit o taxă pentru tarabele amplasate pe domeniul public, dar banii nu au intrat în contul Primăriei Petroșani, ci ai firmei partenere. Asta deși energia electrică este suportată, la fel ca și în anii precedenți, de municipalitate.

Încă de când și-au amplasat mesele cu produse, unii comercianți au vorbit despre taxe nițel cam piperate. De exemplu, unul dintre vânzători spunea că pentru o tarabă și trei mese tariful perceput a fost de aproximativ 3.000 de lei și se întreba cum s-a stabilit taxa și cât ar plăti dacă ar avea, de exemplu, 10 mese. Chiar dacă poate părea paradoxal, taxele pentru tarabele amplasate pe domeniul public nu au fost colectate de municipalitate, ci de firma parteneră, asta deși energia electrică este suportată și în acest an de administrația publică locală. La bugetul local nu a ajuns niciun leu din aceste încasări pentru tot terenul pus la dispoziție,  dar primarul urbei spune că trebuie din ceva să își facă bani și firma parteneră.

”Taxele sunt colectate de asociații noștri, pentru că ei organizează, ei plătesc tot spectacolul, noi nu plătim nimic. Trebuie să își scoată banii din ceva. Ei stabilesc nivelul taxelor. Noi le-am pus la dispoziție spațiul. În funcție de cum negociază își fac bani pentru spectacol și toată partea de logistică, care pe noi nu ne costă nimic, decât focul de artificii și lasere. Și energia electrică, pe care întotdeauna o punem la dispoziție”, a declarat primarul Petroșaniului, Tiberiu Iacob – Ridzi.

Practic, firma cu care Primăria Petroșani a încheiat contarctul de parteneriat public – privat este cea care stabilește tarifele, le colectează și mai apoi achită costurile aferente organizării spectacolelor.

Anul acesta, Zilele Municipiului Petroșani sunt organizate în parteneriat public-privat.

”Direcția Administrarea Domeniului Public și Privat pune la dispoziția partenerului amplasamentul pe care se va organiza evenimentul și va suporta cheltuielile cu utilitățile și securitatea specifice manifestărilor de gen”, se arată în hotărârea de Consiliu Local adoptată.

Anul acesta municipalitatea a alocat 15.000 de lei.

Carmen COSMAN – PREDA