Cum a reușit Apa Serv să treacă peste problemele anului 2018

109

În ciuda problemelor cu care s-a confruntat în acest an, Apa Serv Valea Jiului a reușit să asigure apă potabilă aproape 24 de ore din 24.

Este rezultatul muncii în echipă, spune directorul Apa Serv, Cristian Ionică, dar și a investițiilor făcute în ultimii ani.

”Rezultatele obținute în cursul anului 2018 reflectă eforturile depuse de întreaga echipă în îndeplinirea responsabilităților operaționale, financiare și contractuale. În decursul anului 2018, cu toate problemele care au existat legate de golirea barajului Valea de Pești, de perioada de 3 luni din vară când am avut acele ploi torențiale, am reușit să asigurăm apă populației aproape 24 de ore din 24. Au mai fost întreruperi neecsare pentru a remedia avarii ori cele pentru întreținere și mentenanță a întregului sistem. Pe parcursul anului 2018 nu am avut nicio neconformitate viz-a-vis de furnizarea apei potabile de la cele 6 stații de tratare a apei. Am avut în medie, pe stația Taia și Jieț, 700 de ore de oprire, în schimb, cu toată apa tulbure care ne-a venit în amonte de captare, stația Jieț încă o dată și-a arătat buna funcționare în urma implementării programului european de reabilitare totală”, a declarat Cristian Ionică.

De asemenea, managerul operatorului regional de apă și canalizare din Valea Jiului a subliniat faptul că populația din partea de Vest a Văii Jiului nu a resimțit faptul că aproape 4 luni Apa Serv a funcționat numai cu sursele principale Lazărul și Buta, după ce, pentru a doua oară, barajul de la Valea de Pești a fost golit pentru lucrări de mentenanță realizate de Apele Române.

”Toate acestea s-au putut realiza datorită faptului că și stația Valea de Pești și-a arătat eficiența tuturor echipamentelor cu care a fast dotată, dar și eficiența fluxul tehnologic care a fost modificat acum 3 ani, odată cu punerea în funcțiune a noilor obiective. În plus, cele două stații de epurare, Uricani și Dănuțoni, au funcționat fără a avea nicio abatere de la parametrii fizico – chimici impuși de normativele legale. Deci, atât pe partea de epurare, cât și pe cea de tratare, nu am avut nicio neconformitate. Nu o spunem noi, o arată analizele făcute de forurile competente, care dau controlul calității apei potabile și a apei epurate”, a mai arătat sursa citată anterior.

Carmen COSMAN – PREDA