CFR află cât costă mutilarea pe viață a unei persoane într-un cumplit accident feroviar

0
415
Foto: Radio Resita

Judecătoria Hațeg a lăsat în pronunțare soluția în dosarul în care CFR este învinovățită de producerea unui cumplit accident feroviar care a lăsat o femeie mutilată pe viață. În același accident, alte câteva persoane au fost rănite.

În această cază, care a ajuns pe rolul instanței la finele anului 2017, au fost audiați mai mulți martori și a fost încuviințată și o expertiză privind capacitatea de muncă a victimei, efectuată de către un expert din cadrul Casei Judeţene de Pensii Constanţa. Expertiza trebuia să stabilească dacă în urma accidentului victima şi-a pierdut capacitatea de muncă, dar și dacă şi-a pierdut capacitatea de autoîngrijire.

Pe de altă parte, magistrații au respins cererea formulată de CFR privind efectuarea unei expertize tehnice, considerându-se că proba nu este utilă cauzei.

După mai multe termene de judecată, magistrații de la Hațeg au stabilit termenul de pronunțare în acest dosar pentru data de 14 februarie.

Reamintim că, la finele anului trecut, procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au anunțat că au fost finalizate cercetările şi au dispus trimiterea în judecată a Companiei Naționale de Căi Ferate  “C.F.R.” S.A. sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă, după accidentul din Gara Subcetate din data de 14 septembrie 2014. În jurul orelor 00.27, în staţia de cale ferată Subcetate, din judeţul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputat membrul superior stâng.  Procurorii au anunțat că, din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în staţie cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aştepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aştepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Femeia care a rămas fără un braț, împreună cu alte şase persoane, a fost surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aştepta, dar şi a unuia de marfă pe altă linie și, din cauza curenţilor de aer provocaţi, s-a dezechilibrat şi a căzut la pământ, cu braţul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roţile trenului i l-au amputat.

Alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat, dar au scăpat fără răni grave.

CFR a fost acuzată de anchetatori că nu a realizat în staţia de cale ferată Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceştia să poată identifica peroanele şi platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, aşa cum compania era obligată.

Totodată, din probe a rezultat şi faptul că staţia CF Subcetate nu deţinea autorizaţie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcţionând ilegal.

Dosarul a fost trimis pentru soluționare la Judecătoria Haţeg. CFR a contestat trimiterea în judecată, neconsiderându-se vinovată de de tragicul accident feroviar în care o femeie a rămas fără un braț, iar alte câteva persoane au fost rănite mai ușor, însă nu a avut succes de cauză.

Carmen COSMAN – PREDA

Comments

comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here