Lucrări avansate pe DN 7A. Drumarii trag tare pentru a finaliza reparațiile la carosabil

Foto: DRDP Timisoara

Vremea ține cu dumarii. Sau cu noi, cei care tranzităm DN 7A, Petroșani – Obârșia Lotrului, drum care se află în aceste zile în plin proces de reabilitare. Ani de zile, gropile din carosabil au fost ”umplute” doar cu promisiuni, scandaluri și procese.

Secția Producție Lucrări Drumuri din cadrul DRDP Timișoara execută reparații pe suprafețe întinse pe DN 7A, Obârșia Lotrului – Petroșani. Lucrările au început în această săptămână, până acum fiind așternută mixtură asfaltică pe o suprafață de aproximativ 2400 de mp.
De asemenea, Secția de Drumuri Naționale Deva, a mai efectuat câteva lucrări de maximă urgență pentru a permite desfășurarea traficului în condiții de siguranță pe DN 7A, au precizat oficialii DRDP Timișoara.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, a preluat în această toamnă, în administrare DN 7A, tronsonul cuprins între km 86+601 – km 105+120, de la DRDP Craiova. Pentru acest sector de drum a existat un contract de reparație capitală derulat de DRDP Craiova, care a fost reziliat. Iar acum lucrările sunt în plină derulare.

”În regie proprie a fost realizat un zid de sprijin în albie, iar pe zona drumului în care nu există asfalt au fost făcute lucrări de reprofilare cu autogrederul și a fost adăugat și aport de piatră.
În vederea creșterii siguranței drumului, în curbele periculoase au fost instalate parapete din beton și au fost montate indicatoarele rutiere de limitare de viteză, de semnalizare a curbelor periculoase, a zonelor unde există pericolul căderii pietrelor de pe versanți. De asemenea au fost instalate indicatoarele specifice sezonului de iarnă. Având în vedere importanța turistică a drumului, în perspectiva iernii, DRDP Timișoara va asigura circulația, în condiții de iarnă, pe DN7A, în acest sens la nivelul SDN Deva și a Districtului Livezeni existând în dotare utilajele și materialul antiderapant necesare”, arată DRDP Timișoara într-un comunicat.

De precizat că pentru acest tronson de drum DRDP Timișoara va realiza și o expertiză, iar în urma acesteia se va întocmi documentația pentru scoaterea la licitație a restului de executat din contractul de reparație capitală pentru DN 7A, sectorul cuprins între km 86+601 – km 105+120.

În același timp, firma care ar fi trebuit să execute lucrările de reparații după câștigarea licitației, Straco Grup SRL, se judecă cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova la Tribunalul Dolj pentru segmentul de drum care traversează județul Hunedoara. Straco a invocat lipsa banilor necesari drept motiv pentru neexecutarea contractului, dar și bâlbele beneficiarului în implementarea proiectului.

Carmen COSMAN – PREDA