1.000 de porții de mâncare specifică Văii Jiului împărțite gratuit la Târgul de produse tradiționale

Nu mai puțin de 1.000 de porții de păsat și tocană de oaie au fost distribuite gratuit de municipalitatea din Petroșani la Târgul de produse tradiționale, aflat la cea de a 9-a ediție. Bucatele au fost fierte pe foc de lemne, încă de dimineață, iar oamenii s-au așezat din timp la rând.

18.000 de lei este suma alocată de la bugetul local al municipiului Petroșani pentru organizarea Târgului de produse tradiționale, iar punctul culminant al manifestării a fost și de această dată sâmbătă dimineața, când mâncarea tradițională a Văii Jiului – păsat și tocană de oaie – a fost împărțită gratuit doritorilor. Iar primarul Petroșaniului, Tiberiu Iacob – Ridzi, a fost din nou acolo, așa cum se întâmpă în ultimii ani, a umplut farfuriile cu mâncare pentru oamenii care au așteptat răbdători să le vină rândul.

Așa este tradiția noastră, ca la Târgul de produse tradiționale să servim, gratuit, mâncarea tradițională din Valea Jiului – tocană de oaie și păsat – și vedeți că această tradiție se perpetuează și se transmite mai departe tinerelor generații. Eu cred că este bine de fiecare data când avem ocazia să promovăm aceste produse cumva arhaice, dar care fac parte din identitatea noastră, a  Văii Jiului, în special a momârlanilor nostri”, a declarat primarul Petroșaniului, Tiberiu Iacob – Ridzi.

Acțiunea se află deja la cea de a noua ediție, iar autoritățile spun că, de la an la an, manifestarea a crescut, iar acum este una dintre cele mai reușite ediții.

”Cred că este una dintre cele mai reuite ediții ale Târgului de produse, din mai multe motive. Unul dintre ele este acela  că sunt foarte mulți producători și din altă parte, dar foarte mulți autohtoni care vin și își promovează produsele certificate, dar și produse alimentare tradiționale, pe care îl altă parte nu le găsim”, a mai spus edilul.

Prin acest târg de produse tradiționale, administrația publică locală își dorește să încurajeze producătorii autohtoni și nu numai de a-și promova produsele din zonele  pe care le reprezintă.

Carmen COSMAN – PREDA