Cum intră în istoria concursurilor de directori de școli ”colaboratoarea lui Avram”

4 puncte diferență la contestație și 15 sutimi față de contracandidata sa. Așa își face intrarea în istoria concursurilor de școli Ramona Asan, numită în unele cercuri și ”colaboratoarea lui Avram”. Este vorba despre Costel Avram, administratorul public al Consiliului Județean Hunedoara, un mai vechi colaborator și apropiat al prof. Asan încă de pe vremea în care acesta activa politic în PRM.

Prof. Ramona Asan a pierdut concursul pentru postul de director adjunct al Școlii Gimnaziale ”I.G. Duca” din Petroșani, organizat de Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara în baza metodologiei aprobate de Ministerul Educației. La proba de interviu, care a cuprins lucrarea managerială și proba de abilitate (aptitudini de lucru pe calculator) a fost notată de către comisia de examinare cu 5.20. A formulat însă contestație și nota i-a crescut. Nu cu un punct, nu cu două, ci cu 4,10 puncte, ajungând la fix 9.30. Cu 10- 15 sutimi mai mult decât contracandidata sa la această funcție. O diferență aparent infimă, dar absolut suficientă pentru a intra în echipa de conducere a unității de învățământ din Petroșani!

Potrivit metodologiei de concurs, contestațiile sunt încărcate pe platforma Ministerului Educației și sunt repartizate către alte județe. În acest caz, contestația Ramonei Asan a fost soluționată de o altă comisie, la Inspectoratul Școlar Județean Brăila.

Este pentru prima dată, spun cunoscătorii, când diferența este atât de mare între evaluările celor două comisii, respectiv comisia pentru proba de interviu și comisia de soluționare a contestației.

Potrivit prevederilor legale, concursul este înregistrat de la A la Z, inclusiv proba interviului, tocmai pentru a nu exista suspiciuni. Odată cu contestația, este trimisă și întreaga bază de date, inclusiv înregistrările din timpul examenului, așa că diferența dintre note este cu atât mai greu de explicat.

În astfel de situații, fie că vorbim despre examenele școlare ori cele ale dascălilor, ar trebui să intervină o a treia comisie, care să stabilească unde s-a greșit: la prima comisie, ori la cea de soluționare a contestațiilor? Numai că în cazul acesta metodologia de examen nu prevede o a treia comisie, astfel că este de așteptat ca Ministerul Educației să rezolve ”misterul istoric” legat de diferența de 4 puncte dintre nota obținută de profesorul Ramona Asan ori chiar ministrul de resort să dispună o verificare în acest sens!

Demn de precizat este că, pentru a putea ocupa în continuare postul de profesor de psihopedagogie specială la unitatea de învățământ pe care ar putea să o conducă, Ramona Asan trebuie să își continue studiile necesare ocupării acestui post.

Carmen COSMAN – PREDA