După ani de zile în care s-a mimat interesul, drumarii s-au mobilizat în sfârșit pentru DN7A!

Ani în șir a mimat PSD interesul pentru DN 7A, unul dintre drumurile extrem de importante pentru Valea Jiului, nu doar ca deschidere a zonei, ci și pentru frumusețea aproape ireală a peisajelor. Ca doar nu i-a durut gura să spună că vor lua problema în mâini și vor rezolva situația drumului făcut minge de ping-pong între direcțiile regionale de drumuri din Craiova și Timișoara. Prin octombrie, după ce drumul a trecut la DRDP Timișoara, drumarii au demarat niște lucrări timide, cu iarna deja la ușă și cu fulgii de zăpadă pe utilaje. La Direcția de Dumuri din Timișoara s-a schimbat conducerea, după ce în ”jupânul” Cristian Ispravinc (cum a  fost numit de presă directorul de acolo) a intrat în forță DNA-ul în dosarul șpăgilor încasate pentru PSD Arad. Același Ispravnic despre care ne povesteau șefii de la Consiliul Județean Hunedoara cât de interesat este de soarta drumului. Noul director al DRDP, Horațiu Simion, numit în luna decembrie, s-a mobilizat în sfârșit pentru DN 7A, care a fost între timp ”netezit”, și va veni și pe teren. Poate reușește el ce nu au reușit predecesorii lui, care au pus doar promisiuni în gropile din asfalt.

”Pot să vă dau o veste bună. În sfârșit constructorul s-a mobilizat pentru a porni lucrări de întreținere, se vor turna covoare asfaltice pe 6 km. Am discutat cu dl. Prefect și săptămâna viitoare vine în Valea Jiului, cred că marți, cu dl director al Regionalei de Drumuri Timișoara și vom merge în teren. În sfârșit se mișcă lucrurile, după atâta tam – tam, atâtea povești și atâtea filmări. Lucrurile se mișcă acum cu adevărat și este foarte important, pentru că zona noastră are puține căi de acces spre exterior”, a declarat Adrian Nicolae David, prim-vicepreședinte al PNL Hunedoara și administrator public al municipiului Deva.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, a preluat toamna trecută în administrare DN 7A, tronsonul cuprins între km 86+601 – km 105+120, de la DRDP Craiova. Ceva – ceva lucrăi s-au făcut, dar cu iarna la ușă, s-au blocat din nou. Pentru acest sector de drum a existat un contract de reparație capitală derulat de DRDP Craiova, care a fost reziliat și care acum se dispută în instanță. Din acest motiv, lucrările sunt executate în regie proprie de DRDP Timișoara, care va realiza o expertiză pe sectorul de drum respective. În urma acesteia se va întocmi documentația pentru scoaterea la licitație a restului de executat din contractul de reparație capitală pentru DN7A sectorul cuprins între km 86+601 – km 105+120, însă numai după ce se va tranșa în instanță procesul aflat pe rol.

Contract disputat în instanță!

Ani în șir, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, a tot anunțat că se pregătește să reabiliteze DN 7A Petroșani – Voineasa. Dar în ciuda promisiunilor, tot nu s-a reușit reabilitarea lui, asta deși a fost desemnat, în 2013, și un constructor, respectiv Straco Grup.

Drumul a ajuns și în instanță, după ce Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a decis rezilierea contractului cu cei de la Straco și executarea garanției de bună execuție.

”Nu au fost bani”, reclamă executantul, care, într-un dosar disjuns din ”dosarul – mamă”, a vorbit pe larg despre lipsa finanțării și bâlbele autorității contractante în tot acest interval de timp, dar, în același timp s-a vorbit cu subiect și predicat și despre faptul că banii alocați pe hârtie pentru acest drum au ajuns în alte lucrări. Nu la noi în  județ.

 ”Ca urmare a lipsei fondurilor bugetare pe care ar fi trebuit sa le asigure Beneficiarul, ca urmare a modificărilor substanțiale ale Contractului și ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile, execuția lucrărilor a fost suspendata de mai multe ori, în luna octombrie 2017 întocmindu-se și avizandu-se proiectul tehnic revizuit. Pentru anul 2018, Beneficiarul a comunicat faptul că „ valoarea Programului aprobat pentru anul 2018, în limitele prevederilor bugetare aprobate prin Legea Bugetului de stat pe a nul 2018 este de 476.964,64 lei”, sumă care_ reprezintă 1,1335 % din valoarea Contractului”, susține construtorul, care a deschis acțiunea în instanță.  Practic, antreprenorul respinge decizia de reziliere, dar și executarea garanției de bună execuție, arătând că vina nu le aparține pentru neexecutaea lucrărilor din contractul de proiectare și execuție „Consolidare si amenajare DN 7A km 86+601 – km 105+120” .

Mai mult, cei de la Straco au reclamat, în fața judecătorului de caz, drept cauză principală a degradării drumului traficul intens al autocamioanelor încarcate cu material lemnos, cu o greutate totală mai mare decât limita maxima admisă de 12 tone. Problemele au tot fost semnalate și sesizate, dar nu a fost luată nicio măsură!

Ar mai trebui precizat că pe partea de Vâlcea, drumul e ca în palmă!

Carmen COSMAN – PREDA