Nicio neregulă pe perioada stării de urgență nu a fost găsită de Curtea de Conturi la Primăria Petroșani!

Inspectorii Curții de Conturi nu au găsit nicio neregulă la Primăria Municipiului Petroșani în ceea ce privește modul de gestionare a resurselor publice pe perioada stării de urgență. Controlul s-a încheiat de curând și nu au fost stabilite deficiențe în ceea ce privește punerea în aplicare a măsurilor adoptate sau a sumelor cheltuite în acest sens.

Conform raportului de contorl, în conformitate cu prevederile legale, pentru prevenirea și/ sau combaterea infectării cu noul coronavirus, Primăria Petorșani a  avut următoarele atribuții: punerea în aplicare a măsurilor de sprijinire a persoanelor izolate la domiciliu; punerea la dispoziție de spații de cazare pentru personalul Minsiterului Apărăriii Naționale implicat în activitățile specifice în această perioadă; identificarea și ținerea evidenței persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau fără altă formă de ajutor; identificarea și ținerea evidenței persoanelor fără adăpost, precum și asigurarea adăpostirii și îngrijirii acestora; montarea dispozitivelor cu soluții dezinfectante la toate intrările blocurilor de locuințe și dezinfectarea periodică a lifturilor, casei scărilor și a altor spații comune; asigurarea la cerere, de spații hoteliere destinate repausului între ture sau gărzi pentru personalul din sistemul public sanitar din unitățile sanitare din subordine; asigurarea, la cerere, a hranei pentru personalul din sistemul public sanitar din unitățile sanitare din subordine, precum și alte măsuri conform prevederilor legale pe perioada stării de urgență cu finanțare de la bugetele locale.

 

De precizat că în subordinea UAMT Petroșani sunt și 12 ordonatori terțiari de credite, adică unitățile de învățământ, DADPP, Direcția de Asistență Socială, Clubul Sportiv Municipal Jiul Petroșani, Spitalul de Urgență Petroșani și Serviciul Public Administrația Piețelor.

Iar verificările efectuate de inspectorii Curții de Conturi au vizat toate aceste aspecte și nu s-au constatat erori sau abateri de la legalitate și regularitate.

Cheltuielile cu dezinfecția spațiilor din domeniul public – străzi, piețe, instituții publice – pentru prevenirea și combaterea pandemiei, suma repartizată de la bugetul local a fost de 130.977,35 lei. Achiziționarea și montarea de dispozitive cu soluții dezinfectante la toate blocurile de locuințe a costat 35.700 de lei, iar pentru dezinfectarea scărilor de bloc, a lifturilor și a celorlalte spații comune s-a alocat 46.410 lei.

Carmen COSMAN – PREDA