Sesizare către DSP și Prefectura Hunedoara făcută de Primăria Petroșani. Apă ALBASTRĂ la robinete!

Din cazua calității apei care ajunge la robinetele oamenilor, dar și a deselor întreruperi în furnizarea apei potabile, primarul municipiului Petroșani, Tiberiu Iacob – Ridzi, a sesizat Prefectura Hunedoara și Direcția de Sănătate Publică Hunedoara, solicitându-le să ia măsuri. La finele săptămânii trecute, la unii consumatori apa de la robinete a fost ALBASTRĂ și există fotografii în acest sens. Cei de la Apa Serv spun că, acolo unde există sesizări, se verifică punctual, dar până acum nu au fost probleme legate de calitatea apei de la robinetele abonaților. (VIDEO)

Apa Serv Valea Jiului funcționează în subordinea Consiliului Județean Hunedoara și sub coordonarea directă a adminsitratorului public al județului, Costel Avram, a precizat primarul Petroșaniului, Tiberiu Iacob – Ridzi, care spune că multă lume încă face confuzie și consieră că de activitatea societății de apă se ocupă municipalitatea, reclamând la primărie aceste probleme.

”Săptămâna trecută am primit din tot orașul foarte multe sesizări legate de întreruperea apei și de faptul că, după ce s-a dat drumul la apă, aceasta a venit foarte murdară. Au fost și zone unde nu s-a anunțat de către Apa Serv că vor fi probleme. (…) Apa este albastră. Cum poți să folosești această apă în bucătărie, să speli sau să o bei? Nu este niciun fel de trucaj. Pot să vă arăt și sursa de unde am primti aceste fotografii. Vă arăt doar câteva dintre fotografiile pe care le-am primit. Așa vine apa la robinet. Nu este normal ce se întâmplă. Cel puțin o oră după întreruperi cam așa arată apa. Este inacceptabil. Sunt și situații în care din cauza acestor impurități se strică centralele de apartament și mașinile de spălat. Îi rog pe cetățenii municipiului Petroșani să se adreseze Apa Serv. Am făcut două adrese, una către Prefectul Județului Hunedoara și cealaltă către DSP în legătură cu aceste aspecte”, a declarat primarul Tiberiu Iacob – Ridzi.

Situația comportă două aspecte, a precizat Iacob – Ridzi. Pe de o parte este vorba despre calitatea apei, iar pe de altă parte este vorba despre întreruperi pe perioada pandemiei, ținând cont și de temperaturile ridicate de afară.

Pe de ală parte, directorul general al Apa Serv, Cristian Ionică, spune că nu au avut decât două sesizări privind calitatea apei potabile, una în zona străzii Horea și una de la Complexul Energetic Hunedoara.

”Noi nu am văzut apa albastră, nu am avut nicio reclamație în sensul acesta. Am avut în urma lucrărilor de săptămâna trecută, după restricția de vineri, am avut o reclamație, sâmbătă, referitoare la culoarea apei, care nu era incoloră, și încă o reclamație luni dimineață de la CEH. Noi în momentul în care punem în funcțiune o rețea după o restricție, nu punem rețeaua în funcțiune până nu este spălată întreaga rețea, până nu avem un bulletin de analize să vedem dacă din punct de vedere fizico –chimic apa corespunde. După aceea alimentăm rețeaua de distribuție. În momentul în care revine apa probabil că mai apar punctual situații în care e o anumită colorație la apă, dar la punctele noastre de distribuție, unde facem spălările de rețee, apa este conformă”, a declarat Cristian Ionică.

Acesta spune că va lua legătura și cu primarul Tiberiu Iacob – Ridzi pentru a vedea care este situația. De precizat că țevi noi, înlocuite, sunt numai pe rețelele principale. Distribuția este tot pe rețelele vechi, a explicat directorul Apa Serv,

Carmen COSMAN – PREDA

Publicată de Tiberiu Iacob-Ridzi pe Luni, 27 iulie 2020