Nici asfaltul nu îl ascultă pe Avram. Rămâne fără ”drumul electoral”

Costel Avram nu poate folosi electoral, așa cum în mod vizibil și-a dorit,  proiectul de modernizare a drumului spre Parâng, finanțat de Guvern prin PNDL. Visul de a vedea, până la alegeri, asfalt pe cei aproape 4 kilometri s-a cam năruit. Constructorul, o firmă de prestigiu în domeniu, nu pare dispus să își asume ”mofturile” administratorului public al Consiliului Județean Hunedoara, candidat al PSD la funcția de primar al Petroșaniului! Și, așa cum se prezintă situația în teren, șansele ca lucrarea să fie finalizată până la alegerile din 27 septembrie sunt practic nule.

Atât de mult și-a dorit Avram să vadă drumul spre Parâng asfaltat până la alegeri încât aproape săptămână de săptămână dădea asigurări că ”săptămâna viitoare drumul va fi asfaltat” sau că proiectul va fi finalizat înainte de termen. Chiar  și când realitatea îl contrazicea.  Sunt surse  care vorbesc și despre posibile încercări de a pune presiune pe constructorul care execută lucrarea, o firmă de prestigiu în domeniu, respectiv Strabag.  Practic, s-ar fi dorit turnarea asfaltului, deși pe DJ 709 F Cabana Rusu – Parâng nu au fost montate în totalitate elementele de susținere a drumului, nu au fost amenajate rigolele de scurgere a apei și nu există nici parapeții de protecție, în lipsa cărora drumul s-ar putea transforma într-o capcană mortală.

Oficialii Strabag: Noi avem o singură politică: a muncii!

Oficialii Strabag spun însă că singura presiune pe care o au este reprezentată de termenele de execuție ale contractului. Nicolae Lăzărescu, directorul tehnic al firmei Strabag, a explicat că drumul, așa cum se prezintă acum nu poate fi asfaltat, dar nici nu asfaltează nimeni.

Nicolae Lăzărescu, director Strabag: ”Lucrurile merg acolo așa cum trebuie. Singura presiune pe noi este un contract în derulare care are un termen de execuție. Nu poate fi asfaltat, dar nici nu asfaltează nimeni drumul acum. Noi nu suntem oameni politici. Noi avem o singură politică: a muncii. Nu suntem nici de o parte, nici de alta. Noi ne facem programul conform regulilor noastre interne. Poate să facă presiuni și stânga, și dreapta și cei de la mijloc, cât or vrea ei. Până nu e totul OK acolo nu se asflatează. Noi avem niște condiții intrene de verificări, care atunci când sunt îndeplinite, atunci se poate turna. Până atunci nu. Nimeni nu ne poate presa. Presezi, presezi, dar cum să mă preseze? Mă strânge cu ușa? Nu are cum. Nu poți să faci, că pe urmă îl distrugi tot, nu poți să îl pui (n.r. asfaltul). Noi nu facem lucruri care peste două luni de zile le scoatem afară. Lucrurile vor decurge în normalitate. Sigur că fiecare lucrare este presată de niște termene de execuție, sunt niște grafice înaintate. Nu poate nimeni să pună presiune. Noi avem doar politica muncii. Când e gata vă chemăm să apreciați o lucrare bine făcută. Contractul este până în martie anul viitor, doar că anumite lucrări în perioada de iarnă nu pot fi executate și nici prelungite. Tot ce ar însemna betoane ar trebui finalizate înainte să vină iarna”.

Singurul proiect pentru Petroșani

 

De precizat că drumul s-a împotmolit și la al doilea tunel, pentru acoperirea căruia este necesară o cantitate foarte mare de pământ, în condițiile în care peste el trebuie să treacă pârtia de schi. Deocamdată, muncitorii de la Strabag lucrează încă la acoperirea primului tunel și, până la finalizarea proiectului, sus în munte mai sunt multe de făcut. Și, ca atare, asfaltul trebuie să mai așteptepte.

De precizat că reabilitarea DJ 709F, aflat în administrarea Consiliului Județean Hunedoara, este singurul proiect pe care îl are în derulare CJ Hunedoara pentru Petroșani. Nu poate fi finalizat mai repede, așa cum dădea asigurări în repetate rânduri administratorul public Costel Avram pentru că, în primul rând, lucrarea trebuie să prezinte siguranță și să fie de calitate.

Sectorul de drum supus modernizării are o lungime de 3,725 km. și este  finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2 (PNDL2), cea mai mare parte a banilor fiind asigurați de la bugetul de stat. Valoarea totală a investiției se ridică la aproximativ 18 milioane de lei. Lucrările la drumul județean ce duce în stațiunea montană Parâng au început în 2018, iar anul trecut, în preajma alegerilor prezidentiale, o mică porțiune din drum a fost asfaltată.

Carmen COSMAN – PREDA