Dovada că SE POATE. Mixtură caldă în locul gropilor de pe DN 7A!

1022

După ce ani de zile, sub conducerea PSD, DN 7A Petroșani – Voineasa a fost făcut minge de ping-pong între DRDP Craiova și DRDP Timișoara, gropile fiind asfaltate doar cu promisiuni, iar spectaculosul drum a ajuns chiar și obiect de dispută în instanță, DRDP Timișoara vine acum cu dovada că SE POATE.

La această oră se derulează lucrări de reabilitare a acestei căi de acces, în zona Obârșia Lotrului, continuându-se practic programul de reparații demarat încă din toamna anului trecut.

Vorbim despre reparații pentru viabilizarea traficului auto pe acest sector de drum național, până la organizarea și adjudecarea unei noi licitații pentru implementarea unui amplu program de investiții care prevede reabilitarea în totalitate a acestui drum, inclusiv cu un nou covor asfaltic.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos, deja la licitație contractul care vizează consolidarea și amenajarea DN 7A Obârșia Lotrului-Petroșani km 86+601 – km 105+120 (Expertizarea lucrărilor executate, întocmirea documentației pentru autorizarea/desființarea execuției lucrărilor P.A.C./P.A.D., actualizarea documentației în faza de proiect tehnic și asistență tehnică din partea proiectantului pentru lucrările rest de executat), licitația fiind în faza evaluării financiare. La 500.000 de lei este estimată valoarea contractului , fonduri bugetare.

Până atunci, așa cum spuneam anterior, angajații Secției de Drumuri Naționale Deva se ocupă să redea acest drum circulației rutiere în condiții decente și continuă programul de reparații demarat încă din toamna anului trecut. Pe porțiunile unde această arteră rutieră era complet distrusă se toarnă covor asfaltic, în rest se merge pe plombări.

Reamintim că DN 7A Petroșani – Voineasa a putut fi prins din nou în programul investițional de reabilitare, după ce procesul aflat pe rolul instanței de judecată, care împiedica acest lucru, s-a finalizat. Acest drum a mai fost prins într-un amplu proces de reabilitare, dar contractul a ajuns obiect de dispută în instanță între DRDP Craiova (care administra la acel moment șoseaua) și executantul Straco Grup SRL (lider de asociere) – AECOM Ingineria SRL (asociat).

Între cele două părți, în data de 27 martie 2013 s-a semnat contractul care avea ca obiect ”execuție lucrări și prestări servicii de proiectare la obiectivul DN 7A km 86+601 – km 105+120. În 2018, CNAIR – DRDP Craiova a reziliat contractul cu firmele aflate în asociere, motivând ”lipsa de mobilizare”. Cele două societăți care trebuiau să execute lucrarea au acționat DRDP Craiova în instanță, însă instanța le-a respins recent acțiunea, astfel că acum contractul poate fi scos din nou la licitație.

Din septembrie 2019, drumul în cauză a fost predat de la DRDP Craiova la DRDP Timișoara, iar lucrurile au început să se miște în sfârșit.

DN 7 A Petroșani – Voineasa este una dintre cele mai spectaculoase șosele montane din județul Hunedoara, care face legătura cu DN 67 C Transalpina și traversează o zonă de o frumusețe sălbatică.

Carmen COSMAN – PREDA