Consiliul Județean Hunedoara vrea ”să spargă” 50 de milioane pentru un nou drum care să se gate în pădure!

390

Peste 46 de milioane de lei vrea să obțină Consiliul Județean Hunedoara prin Programul ”Anghel Saligny” pentru un nou drum care să se gate nicăieri.  Administrația județeană și-a dovedit deja priceperea la proiecte utopice, dar noua ”autostradă prin munți”, aflată deocamdată doar pe hârtie, tinde să le întreacă pe toate. Cu un milion de euro pe kilometru.

Potrivit listei de proiecte depuse de autorități pe Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, Consiliul Județean Hunedoara cere 46.677.422 lei pentru proiectul „Modernizare DJ 672 C limita județului Gorj – Valea de Pești – DN 66A, km40+776 – km 50+309”.

Vorbim practic despre o ciorbă reîncălzită, dar mai scumpă. Este un proiect anunțat inițial cu mare pompă în campania electorală de anul trecut, când oficialii PSD ai Consiliului Județean Hunedoara spuneau că vor să investească peste 30 de milioane de lei în modernizarea acestui drum județean care face legătura cu județul Gorj pe la Valea de Pești. Un drum cu două benzi pe sens urma să fie construit aici, după cum plusa Costel Avram, administratorul public al județului Hunedoara (și atunci, și acum). O adevărată autostradă prin munți, pentru care a fost demarată și o procedură de licitație. Care a fost mai apoi anulată în cea mai mare tăcere.

Între timp, de la 30 de milioane de lei, din fonduri proprii, costurile au crescut în documente la peste 46 de milioane de lei. Pentru cei 10 kilometri de drum drum forestier, de nici 3 metri lățime, drum a cărui graniță teritorială se gată fix în pădure. Oricum nu ar fi pentru prima dată când oficialii CJ Hunedoara asfaltează potecile din pădure sau drumuri care ajung în mijlocul ”nicăieriului”.

Drumul care se oprește în pădure

Consiliul Județean Hunedoara prezintă 672C ca fiind un drum ce leagă Hunedoara de Gorj, respectiv Uricaniul de comuna Runcu, însă a omis în mod repetat să spună că, de fapt, de la limita cu județul Hunedoara până în Runcu sau până în Cheile Sohodolului, des pomenite, mai este o porțiune cel puțin dublă din acest drum FORESTIER, pe care trec doar mașinile ce exploatează lemnul din pădure. Un drum care acum nu are nici trei metri lățime și care este străjuit pe de o parte de un versant, iar pe partea cealaltă de râpă. Un drum din pământ, cu șleauri adânci formate de camioanele încărcate cu lemne.

Ipotetic vorbind, și dacă acest proiect se va realiza cândva, cele 4 benzi asfaltate cu multe milioane de euro de Consiliul Județean Hunedoara se vor înfunda, pe raza județului Gorj, tot într-o singură bandă, sau mai bine zis, într-un drum forestier, desfundat, de asemenea de pământ!

Abaterile de la licitație

Ulterior, oficialii CJ Hunedoara au precizat că licitația s-a anulat pentru a nu cheltui fondurile proprii și că se dorea găsirea altor surse de finanțare. De exemplu, după cum se dovedește acum, PNI ”Anghel Saligny”.

Consiliul Județean Hunedoara nu a suflat însă niciun cuvânt despre faptul că a primit doar un aviz condiționat din partea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice. Au fost descoperite mai mult abateri cu privire la Documentația de atribuire pregătită de Consiliul Județean Hunedoara. Documente ce păreau ”mulate” pe caracteristicile unui anume ofertant, pregătit la rândul lui să câștige.  Și, în loc să fie corectate acele abateri, s-a recurs la soluția anulării licitației în totalitatea ei.

Costel Avram tace…

Așa cum spuneam anterior, unii dintre cei mai mari susținători ai acestui drum este administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram. L-am întrebat dacă ”pentru DJ 672C limită județ Gorj -Valea de Pești – DN66A, depus pe Anghel Saligny, rămâne același proiect pentru care s-a anulat o primă licitație, cu două benzi pe sens? Există un PT întocmit, o soluție de specialitate care sa indice cum va putea fi lărgit actualul drum forestier? Puteți să îmi detaliați? Și, dacă mâine s-ar finanța proiectul, cât ar dura execuția?”.

Costel Avram nu a răspuns încă acestor întrebări.

De precizat că acest proiect este singurul care vizează un drum din Valea Jiului.

Carmen COSMAN – PREDA