Lucrările executate pe DN 7A Petroșani – Voineasa sunt expertizate. S-a reluat procedura pentru reabilitarea integrală a drumului

115

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, de care aparțin și drumurile naționale din județul Hunedoara, încheie un an bun, atât din punct de vedere financiar, dar și al lucrărilor de întreținere periodică, potrivit bilanțului dat publicității de reprezentanții instituției.

Vești bune vin și pentru DN 7A Obârșia Lotrului – Petroșani, drumul aflat de ani de zile într-o licitație ce pare fără de sfârșit. Anul acesta, pe porțiunea de drum național menționată s-au efectuat lucrări de reparație in situ, în regie proprie (singurele ce au putut fi realizate până la organizarea unei noi proceduri de licitație), însă calvarul șoferilor care vor să tranziteze această zonă superbă ar putea să se încheie în scurt timp.
”Pentru sectorul administrat al DN 7A (Obârșia Lotrului – Petroșani), în 2021 s-a reuşit lansarea procedurii de achiziție pentru expertizarea lucrărilor şi întocmirea proiectului pentru restul de executat, care a fost finalizată și a fost semnat contractul”, a precizat Nicoleta Pordea, director regional al DRDP Timișoara.

Ulterior, va demara și partea de execuție, însă procedura legală presupune mai mulți pași.

DN 7A Petroșani – Voineasa a putut fi prins din nou în programul investițional de reabilitare, după ce procesul aflat pe rolul instanței de judecată, care împiedica acest lucru, s-a finalizat.

Reamintim că, în data de 27 martie 2013, între DRDP Craiova (care administra la acel moment șoseaua) și executantul Straco Grup SRL (lider de asociere) – AECOM Ingineria SRL (asociat) s-a semnat contractul care avea ca obiect ”execuție lucrări și prestări servicii de proiectare la obiectivul DN 7A km 86+601 – km 105+120. În 2018, CNAIR – DRDP Craiova a reziliat contractul cu firmele aflate în asociere, motivând ”lipsa de mobilizare”. Cele două societăți care trebuiau să execute lucrarea au acționat DRDP Craiova în instanță, însă instanța le-a respins recent acțiunea, astfel că acum contractul poate fi scos din nou la licitație.

Din septembrie 2019, drumul în cauză a fost predat de la DRDP Craiova la DRDP Timișoara, iar lucrurile au început să se miște în sfârșit.

DN 7 A Petroșani – Voineasa este una dintre cele mai spectaculoase șosele montane din județul Hunedoara, care face legătura cu DN 67 C Transalpina și traversează o zonă de o frumusețe sălbatică.

În 2021, DRDP a realizat cel mai mare buget pe partea de întreţinere din ultimii 10 ani, adică peste 181 milioane de lei, raportat la un maxim din anii precedenți care nu a depășit 130 milioane lei. De asemenea, conform cifrelor oficiale, a fost realizat cel mai mare număr de km de lucrări de întreţinere periodică din istoria DRDP Timișoara, în total 364 km echivalenți. Defalcat, spune directorul instituției, este vorba despre 114 km de tratamente bituminoase, 157 km de straturi bituminoase foarte subțiri, 93 km covoare asfaltice.

Carmen COSMAN – PREDA